Life Fitness benoemt Mike Shedivy tot vice-president - Global Commercial Category Management & Product Development

Media Room

ROSEMONT, Ill., 2 mei 2016 – Life Fitness, wereldwijd koploper van commerciële fitnesstoestellen, kondigt vandaag aan dat Mike Shedivy is benoemd tot vice-president wereldwijd commerciële categoriebeheer en productontwikkeling. In deze nieuwe functie krijgt Shedivy wereldwijd de leiding over productbeheer, engineering en marketing voor alle Life Fitness-merken. Zijn direct meerdere wordt de president van Life Fitness, Chris Clawson.  De benoeming gaat per direct in.

Shedivy komt bij Life Fitness in dienst via het moederbedrijf Brunswick Corporation’s (NYSE: BC) Mercury Marine unit, waar hij tot voor kort president was voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Hij heeft 13 jaar bij Brunswick gewerkt waar hij verschillende functies vervulde, waaronder strategische planning, marketing, categoriebeheer en bedrijfsontwikkeling.

"Mike’s talent en leiderscapaciteit zijn een enorme aanwinst voor het managementteam van Life Fitness," legt Clawson uit. "De snelle toevoeging van nieuw merken bij Life Fitness leidt ook tot de behoefte te herorganiseren om onze klanten waar ook ter wereld het beste van dienst te kunnen zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met Mike een toekomst tegemoet gaan van blijvende groei en partnerschap met onze klanten."

De commerciële fitness-sector van Life Fitness is het afgelopen jaar exponentieel gegroeid met de toevoegingen van Cybex en SCIFIT aan de bestaande merken Life Fitness en Hammer Strength. Met deze nieuwe benoeming onderstrepen we het belang van een specifieke focus op productcategorieën en productbeheer, voegt Clawson toe.

"Ik heb er veel zin in deel te gaan uitmaken van het Life Fitness-team in deze stimulerende groeifase," zegt Shedivy. "Ik kijk uit naar samenwerking met onze klanten overal ter wereld bij ons streven mensen gezonder te laten leven."

Shedivy heeft een bachelorgraad van de Milwaukee School of Engineering en een MBA in engineering-management van Northwestern University. Hij verhuist met zijn gezin van België naar Chicago.

Over Life Fitness

Life Fitness is wereldwijd een van de grootste leveranciers van commerciële fitnesstoestellen, speeltafels en inrichtingen. Het bedrijf produceert en verkoopt zijn kracht- en cardiotoestellen, toestellen voor productief welzijn, biljarttafels en -accessoires, en inrichtingen van speelkamers onder de merknamen Life Fitness, Hammer Strength, Cybex, SCIFIT, InMovement en Brunswick Billiards. De toestellen worden geleverd aan meer dan 120 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd bij Chicago, in Rosemont, Ill. Life Fitness is een divisie van Brunswick Corporation (NYSE: BC).

Back to Press Releases

FIND MY LOCAL DISTRIBUTOR

Are you looking for your local commercial or home equipment distributor?